Kome je potrebna polisa ovog osiguranja?
Biti odgovoran prema imovini i članovima svog domaćinstva je stvar kućnog vaspitanja i tradicije koje svi u sebi sa ponosom nosimo.
Članovi naše porodice naša su najveća vrednost. Porodična imovina teško se stiče i još teže uvećava i briga o njoj nužna je naročito u teškim vremenima.
...zaštititi vrednosti koje imamo, jer one to zaslužuju.
Šta se osigurava polisom kombinovanog osiguranja domaćinstva?
Polisom Kombinovanog osiguranja domaćinstva "Sava osiguranja" a.d.o. možete u celosti osigurati:
- Vaš stan ili kuću, zajedno sa vezanim pomoćnim prostorijama kao što su ostava, podrum, tavan, garaža, šupa i sl.
- stvari domaćinstva u u stanu/kući i u vezanim pomoćnim prostorijama: za opremu i uređenje stana, stvari za ličnu upotrebu i potrošnju, gotov novac, vrednosne papire, dragocenosti, umetničke predmete i zbirke, lovačko i trofejno oružje; lična dokumenta.
Dodatno, moguće je osigurati i nepovezane pomoćne prostorije i stvari koje se u njima nalaze, kao i idealni deo zajedničkih prostorija zgrade.
U svakom slučaju, osiguranim se smatraju svi delovi osiguranog objekta, sve ugrađene instalacije i sva ugrađena oprema (centralno grejanje sa pećima i cisternom za gorivo, bojleri, uređaji za klimatizaciju, hidrofori i drugo).
Stvari domaćinstva osigurane su i u slučaju preselenja. Ne propustite da obavestite Vašeg osiguravača u roku od 15 dan o preselenju. Osiguranje važi i za vreme prevoza tokom preselenja.
Ovom polisom osigurana je i Vaša odgovornost za štete pričinjene trećim licima – susedima.
Od kojih rizika se štiti ono što se ovom polisom osigurava?
Sve ono što se ovom polisom osigurava štiti se od požara, udara groma, eksplozije, oluje, tuča – grada, pada letilice, posledica manifestacija i demonstracija, poplave i bujice, izlivanja vode iz instalacija, provalne krađe, razbojničke krađe, obične krađe, razbojništva, loma stakala, i kvarova odovodnih i kanalizacionih cevi i instalacija za grejanje toplom vodom ili parom.
Polisa priznaje štete nastale oštećenjem ili uništenjem ili nestankom cele osigurane stvari ili njenih delova, bilo da je reč o direktnoj šteti nastaloj usled nekih od osiguranih rizika, bilo da su štete nastale prilikom spašavanja, rušenja, rasčišćavanja, iznošenja ili ukazivanja pomoći i sl.
Na koje osigurane sume treba da zaključim osiguranje?
Da biste izbegli umanjenje naknade, nužno je da osiguranje ugovorite na pravilne vrednosti stvari Vašeg domaćinstva. Te vrednosti treba da predstavljaju i osigurane sume Vaših stvari i one su i osnovica za obračun premije. Treba izbegavati ugovaranje osiguranja na niže vrednosti. Time ćete smanjiti osnovicu za obračun premije i polisa će biti jeftinija. Ali, uštedeti npr. 10% na ceni polise i dobiti 10% manju naknadu štete nije ni približno isto.
Zato u osiguranje treba da prijavite sledeće vrednosti - osigurane sume:
- za građevinske objekte: vrednost koja odgovara troškovima izgradnje takvog novog objekta (materijal i rad) umanjeni za iznos amortizacije, a prema cenama u mestu gde se objekat nalazi;
- za predmete koji služe za opremu i uređenje stana: vrednost koja odgovara nabavnoj ceni novih stvari umanjena za iznos amortizacije;
- za stvari za ličnu upotrebu i potrošnju: vrednost koja odgovara nabavnoj ceni novih stvari umanjena za iznos amortizacije;
- za antičke predmete (stari stilski nameštaj i sl.): vrednost istih takvih običnih stvari domaćinstva, ne uzimajući u obzir njihovu antičku vrednost;
- za lovačko oružje: nabavna cena novog oružja umanjena za iznos amortizacije;
- za gotov novac: nominalna vrednost;
- za vrednosne papire: nominalna vrednost, ili tržišna cena uvećana za zavisne troškove niža od nominalne vrednosti, zavisno od toga šta je manje od ove dve vrednost;
- za dragocenosti, umetničke predmete, zbirke poštanskih maraka, starog novca, starog – trofejnog oružja, znački i sl.: nabavna cena, ili tržišna cena uvećana za zavisne troškove, zavisno od toga šta je manje od ove dve vrednosti;
- za dokumenta: troškovi ponovne izrade.
Ukoliko za neke od ovih stvari nije moguće utvrditi iznos amortizacije, ugovoriće se amortizacija u visini od 60%.
Šta raditi u trenutku nastanka štete?
Najbolje je što pre pozvati osiguravača. Odmah treba učiniti sve da se šteta
spreči ili da se barem umanje njene posledice. Polisa priznaje dodatne troškove nastale u vezi sa sprečavanjem ili smanjenjem posledica već nastale štete.
Štetu dakle treba odmah prijaviti na bilo koji mogući način, a svakako je neophodno pismenim putem štetu prijaviti najkasnije u roku od tri dana.
Na mestu nastanka štete učinite samo ono što morate da biste štetu sprečili ili smanjili njene posledice. Oštećene ili uništene stvari su dokaz Vašeg prava na naknadu i predstavnik osiguravača treba da ih dobije na uvid. Zato ove stvari nemojte uklanjati više nego što je nužno.
Kako se procenjuje šteta po polisi kombinovanog osiguranja domaćinstva?
Kada dođe do ostvarenja ugovorenih opasnosti iz člana 4. osiguravač je u obavezi da isplati neposrednu štetu na ime oštećenja ili uništenja osigurane stvari i posrednu štetu na ime pripadajućih troškova.
Oštećenja osiguranih stvari nastala neposrednim ostvarenjem osiguranih rizika nadoknađuju se bez umanjena na ime amortizacije.
Polisa nadoknađuje i troškove za iznalaženje mesta greške na instalacijama (raskopavanje i konačno dovođenje u prethodno stanje), kao i za mere preduzete na umanjenju i otklanjanju posledica štete.
Kako se obračunava nadoknada po polisi kombinovanog osiguranja domaćinstva?
Osigurane sume iskazane na polisi predstavljaju maksimalan mogući iznos nadoknade za svaku stvar navedenu na polisi.
U slučaju oštećenja osiguranih stvari, isplaćuje se iznos stvarnih troškova popravke. U slučaju uništenja, isplaćuje se vrednost osigurane stvari umanjena za amortizaciju, odnosno istrošenost.
Štete na gotovom novcu i dragocenostima limitirane su na maksimalno 4% od osigurane sume građevinskog objekta, ukoliko su ove stvari smeštene u sefu, odnosno na 2% od osigurane sume građevinskog objekta, ukoliko je smestište drugačije. O tome treba voditi računa kada odlučujete o tome koliko novca ćete držati u domaćinstvu, pogotovo kada ste duže vreme odsutni!
Za umetničke predmete i zbirke štete su limitirane na najviše 2% od osigurane sume stvari smeštenih u domaćinstvu.
Ukoliko u Vašem domaćinstvu imate gotovine, dragocenosti, umetničkih dela i zbirki vrednosti koja premašuje 2% vrednosti ostalih stvari, onda je najbolje da se obratite Vašem prodavcu osiguranja i porazgovarate o tome koje dodatno osiguranje bi bilo prikladno za Vaše domaćinstvo.
Isti limit važi i za štete nastale običnom krađom ili razbojništvom izvan domaćinstva.
Koliko brzo po rešavanju odštetnog zahteva mogu očekivati isplatu naknade za pretrpljenu štetu u svom domaćinstvu?
Opštim uslovima osiguranja propisano je da se naknada isplaćuje najkasnije 14 dana po utvrđivanju osnovanosti Vašeg odštetnog zahteva i svih konkretnih elemenata i dokumentacije potrebnih za njeno izračunavanje.
U svakom slučaju, osiguravač koji želi da svojim klijentima pruži kvalitetnu uslugu nadoknadu će Vam sigurno isplatiti brže.
Kako da se dodatno informišem o ovom osiguranju?
Kontaktirajte najbližeg predstavnika Vaše osiguravajuće kompanije. Uradite to telefonom, e – mailom, preko njegove web stranice na Internetu ili ga posetite lično u njegovim prostorijama.
U svakom slučaju, tražite da Vam se na uvid daju tekstovi svih opštih, posebnih i dopunskih osiguranja čiji će sadržaj u celosti biti sastavni deo ugovora o osiguranju, ukoliko se odlučite da ga zaključite. Ove tekstove pažljivo pročitajte, jer su u njima regulisana međusobna prava i obaveze i tražite od predstavnika osiguravajuće kompanije da Vam pruži sva potrebna objašnjenja.
A ako kupite osiguranje, ponašajte se kao da ga nemate – sa jednakom pažnjom se brinite o članovima i imovini Vašeg domaćinstva.
Polisu čuvajte, ali samo.....
Нема коментара:
Постави коментар